dinsdag 19 juni 2012

Halong Bay: hike & monkey island

De tweede dag vertrekken we met de boot naar Cat Ba Island (ook in Halong Bay), in een hotel hier zullen we de tweede nacht doorbrengen. Voordat het zover is hebben we eerst nog een hike in de jungle op het programma staan. Het is weer eens een behoorlijk steile klim in de vochtige en warme Vietnamese jungle. Al snel richt onze gids zich op Robin en loodst hij haar enthousiast en onvermoeibaar omhoog. Soms wordt ze hele stukken op zijn rug gedragen. Robin zelf kan zich daar ook prima in vinden en vermaakt zich opperbest. We zijn blij als we uiteindelijk bovenop de berg zijn aangekomen en kunnen genieten van het uitzicht en vooral een verkoelend briesje. Beneden aangekomen belonen we ons dan ook met een ijsje en een ijskoude cola.

Met de bus gaan we verder naar ons hotel om in te checken, op te frissen en te lunchen. Voor dat we het weten is het al weer tijd voor de middagtrip naar Monkey Island. We vermoeden dat de naam voornamelijk vanuit marketing oogpunt wordt gebruikt want er is geen aap te zien of ook maar iets dat wijst op het bestaan van apen op dit eiland. Er is wel een leuk strand en weer een mogelijkheid om een berg op te klimmen. Na een einde de berg op te zijn gegaan keren we om omdat het pad steeds lastiger wordt. De rest van de tijd vermaken we ons prima op het strand en in het water.

Robin is druk met Holly en Eli in de weer en ze is zelfs bezig met woordjes in het Engels. Af en toe komt ze even vragen hoe ze iets in het engels moet zeggen en we horen haar zeggen 'you say yes, this is no', 'you play with me?' en ze leren elkaar woordjes in het Nederlands/Engels. Ze hebben met zijn drieën dikke pret.

's Avonds verkennen we nog even kort het dorpje waar ons hotel ligt maar dan is het al snel tijd om ons bed in te duiken. De volgende ochtend brengt de boot en aansluitend de bus ons weer terug naar Hanoi. Om een uurtje of vier komen we weer aan in ons vertrouwde hotel, net op tijd om de inhoud van onze enorme wastas nog even te laten wassen voor we morgen maar Hue gaan.