vrijdag 20 juli 2012

Kuala lumpur

Om van Cambodia naar Indonesie te vliegen meoten we via Kuala lumpur. Omdat we minimaal 6 uur moeten wachten daar besluiten we er dan maar een tussenstop van twee nachten van te maken. Even naar een stad met bij benadering westerse winkels en restaurants.

Bij aankomst gaan we met de taxi naar ons hotel en Anouk merkt op dat de taxichauffeur wel erg hard rijdt. Hihi, we rijden 100km p.u. Maar de afgelopen weken kwamen we niet sneller dan 50km p.u. vooruit ;-)

Het Kuala lumpur wat wij gezien hebben is winkelcentra in alle soorten en maten. We zijn naar de Times Square mall geweest waar Robin een nieuw jurk heeft uitgezocht. En toen zijn we op de vijfde verdieping daar gaan boogschieten.

Ja, je leest het goed, zo'n boog met pijlen. Robin vond het helemaal fantastisch. De volgende ochtend ,moesten we vroeg op om kaartjes voor de twin towers te bemachtigen.

Dat lukte gelukkig en toen we de kaartjes hadden zijn we het park bij de torens gaan bekijken. Zodra de lucht betrok en de eerste regen ging vallen zijn we maar snel de mall in gegaan, lang leve starbucks voor een koffie met iets lekkers.

Bij een bezoek aan Kuala Lumpur kunnen we een bezoek aan de twin towers natuurlijk niet overslaan en om 12:15 ging ons tijdslot open. Je mag ook echt alleen tijdens je eigen tijdslot naar boven en elke ochtend wordt er een beperkt aantal kaarten verkocht. Om half acht 's ochtends stonden we dus ook in de rij om een kaartje te bemachtigen wat lukte.
Na het nodige security gebeuren staan we iets na dat tijdstip in de lift na de 87 !! etage op een 270 meter hoogte. Helaas is het weer iets minder maar het uitzicht is indrukwekkend.

Volgens het strakke Maleisische schema krijgen wij met kleurgecodeerde toegangspassen 15 minuten om rond te kijken. Daarna is het tijd om naar beneden te gaan naar de 40e etage waar we 10 minuten krijgen om van het uitzicht te genieten en via de skybridge tussen beide torens heen en weer te lopen.

Na de Twin Towers hebben we de monorail gepakt om de Berjaya Times Square mall te bezoeken.

Dit is een winkelcentrum dat qua oppervlakte gigantisch is, het is ook het op 6 na grootste gebouw ter wereld met een indrukwekkend winkelcentrum (700.000 m2 verkoopoppervlak over 13 etages met 1.000 winkels). Voor Robin was toch wel het hoogte punt het volledige inpandige pretpark, inclusief achtbaan die in een Nederlands pretpark niet misstaat.

Het park heeft op de 7e verdieping de attractie voor kinderen tot 1,25m lang dus daar gaan we los met een op-en-neer gaande bij, de botsautootjes, een treintje en nog meer.

De bus die door de lucht vliegt is ook leuk.
's avonds gaan we eten bij een indiaas restaurant, lekkere gerechten die we nog kennen uit India. Wij smullen maar een westers gezin met drie kinderen schijnen niet echt te weten hoe scherp het eten kan zijn, ze verlaten het restaurant zonder al te veel gegeten te hebben.

De volgende morgen bij een zoektocht naar ontbijt lopen we langs een sjiek hotel en we zien een ontbijtbuffet dus we zijn maar snel naar binnen gegaan en hebben gevraagd of we daar konden ontbijten. We betalen ons scheel maar dan heb je dan ook yoghurt, bruin brood, croissants, chocopops (robin haar favo) en thee en sapjes. Zitten we zomaar bijna twee uur aan een ontbijtje voor we de taxi richting het vliegveld inhoppen.